Що робити, коли відрізняється ціна на чеку і на товарі?

Фото з відкритих джерел

В нашому житті трапляються ситуації, коли при розрахунку на касі магазину, виявляється, що ціна на товар в чеку значно більша, ніж була вказана на ціннику. 

 

В такому випадку для нас важливо знати свої права споживача, зокрема ст. 15 Закону України «Про захист прав споживачів» передбачено, що споживач має право на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору. Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару чи замовлення роботи (послуги). Інформація про продукцію не вважається рекламою.

 

Продавець (виконавець), який реалізує продукцію, повинен обов'язково зазначати ціну кожної одиниці такої продукції або однієї категорії продукції та ціну однієї стандартної одиниці цієї продукції.

 

Написи щодо ціни реалізації продукції мають бути чіткими і простими для розуміння.

 

Ціна продукції повинна включати в себе всі податки та неподаткові обов'язкові платежі, які відповідно до законодавства сплачуються споживачем під час придбання відповідної продукції. (ч.3 ст. 15 Закону України «Про захист прав споживачів»).

 

      Окрім того на території України діє Наказ Міністерства зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі України № 2 від 04.01.1997 року «Про затвердження Інструкції про порядок позначення роздрібних цін на товари народного споживання в підприємствах роздрібної торгівлі та закладах ресторанного   господарства».

 

      Відповідно до вказаної Інструкції  ярлики цін (цінники) та покажчики цін  повинні  мати  такі реквізити:

 

  1. для продовольчих товарів:
  • для вагових  товарів  -  назва  товару,  сорт,  ціна  за один кілограм або за сто грамів;
  • для товарів  чи  напоїв,  що  продаються  на розлив,  - назва товару чи напою, сорт, ціна за одиницю місткості або одиницю ваги;
  • для штучних  товарів  та  напоїв  в пляшках - назва товару чи напою, вага або місткість, сорт, ціна за штуку;
  • для товарів,  що розфасовані,  - назва товару,  сорт, ціна за один кілограм або за сто грамів,  вага одиниці розфасовки, ціна за одиницю розфасовки;

 

  1. для непродовольчих товарів:
  • для товарів,   на  які  ціни  встановлені  в  залежності  від сортності,  - назва товару,  сорт,  ціна за один  метр,  кілограм, штуку або одиницю розфасовки;
  • для товарів,  на які ціни по сортах не встановлені,  -  назва товару, ціна за один метр, кілограм, штуку або одиницю розфасовки;
  • для дрібних штучних товарів (парфюмерні, галантерейні та ін.) -  назва  товару,  вага  або місткість,  ціна за штуку або одиницю упаковки.

 

      У   підприємствах   роздрібної   торгівлі   та  закладах ресторанного   господарства,   у   тому   числі   в   стаціонарній дрібнороздрібній  торговельній  мережі, ярлики цін (цінники), прейскуранти цін на куповані    товари,   покажчики   цін   обов'язково   підписуються працівником,   відповідальним   за  формування,  установлення  або застосування  цін,  і  завіряються  печаткою  або штампом суб'єкта господарювання  із  зазначенням  дати  підписання. Для підприємств споживчої  кооперації,  крім  розташованих  у  містах, печатка або штамп  не  є  обов'язковими.

 

     Після  проведення  переоцінки  товарів  суб'єкт господарювання  повинен перемаркірувати  ціни  шляхом  закреслення  попередньої   ціни   і позначення нової ціни на ярликах цін (цінниках), товарних ярликах, етикетках підприємств-виготівників, упаковці та ін. кожної одиниці товару   і  засвідчити  підписом  працівника,  відповідального  за формування, встановлення або  застосування цін.

 

      Якщо старі  ціни  на товарах закреслити неможливо (наприклад, були позначені етикетпістолетом),  нові ціни  позначаються  шляхом наклеювання їх безпосередньо на попередні.

 

      При перемаркіруванні цін на товарах,  уцінених  у  зв'язку  з частковою  втратою  якості,  на  товарних  ярликах,  упаковці  або ярликах цін (цінниках) ставиться літера "П".

 

    В   торговельному   залі  підприємства  роздрібної  торгівлі, закладу  ресторанного господарства вивішуються оголошення про нові ціни, які зберігаються до остаточного продажу цих товарів.

     Оформлення засобів інформування про ціни проводиться до надходження товару до торговельного залу або об'єкта дрібно-роздрібної торговельної мережі (п. 12 Інструкції).

   Працівники суб'єкта господарювання до початку роботи повинні перевірити наявність і правильність оформлення ярликів цін (цінників), покажчиків цін, меню, прейскурантів цін на куповані товари.

   Споживач має право на перевірку ціни товару. На вимогу споживача продавець зобов'язаний надати йому документи, що підтверджують ціну товару.

 

    Варто звернути увагу на те, що відповідно до ст.19 Закону України «Про захист прав споживачів» нечесна підприємницька практика забороняється. Підприємницька практика є такою, що вводить в оману, якщо під час пропонування продукції споживачу не надається або надається у нечіткий, незрозумілий або двозначний спосіб інформація, необхідна для здійснення свідомого вибору.

 

   Правочини, здійснені з використанням нечесної підприємницької практики, є недійсними.

 

      Відповідно до ч. 8 ст. 18 Закону України «Про захист прав споживачів» нечіткі або двозначні положення договорів із споживачами тлумачаться на користь споживача.

 

       Отже, при виникненні подібної ситуації при розрахунку за товар на касі спочатку потрібно звернутися до адміністрації магазину (супермаркету) з вимогою повернути різницю між ціною на ціннику та ціною, зазначеною у чеку.

 

     У випадку відмови можна для початку залишити запис у Книзі відгуків і пропозицій.

        Бажано також зібрати докази порушення прав: сфотографувати цінник, зберегти чек, при можливості записати дані та номери телефонів свідків чи скласти щось на кшталт акту за підписами свідків, з коротким описом ситуації, що склалася.

 

    Окрім того, також можливим варіантом буде написання скарги на адресу керівництва магазину (супермаркету).

 

     Маючи на руках відповідні докази, потрібно також звернутися із заявою до Інспекції з питань захисту прав споживачів у Тернопільській області, що знаходиться за адресою: 46001 м. Тернопіль, бул. Шевченка, 11, веб-сайт: http://izps.zz.mu/, E-mail:tern.zah1@bk.ru, тел./факс: (0352) 52-32-16. Начальник інспекції Федорців Олег Володимирович.


Якщо цей матеріал вас зацікавив, будемо вдячні, коли поділитесь ним в соціальних мережах або прокоментуєте.

новини бізнес компаньйон


молодіжні новини


НОВИНИ З ТЕРНОПІЛЬЩИНИ