Повідомляє Обозреватель 04.03.2024 10:23
Щоб отримати від покупців більше грошей, супермаркети та магазини нерідко проводять дрібні махінації з вартістю товарів. Наприклад, спеціально встановлюють такі ціни, щоби не віддавати клієнтам всю здачу.
При цьому сам покупець може нічого не помітити. Адже "підступність" схеми в тому, що у кожному з таких випадків йдеться про різницю у вартості товару у кілька копійок. Однак для торгового закладу при великому потоці клієнтів отримана таким чином сума може виявитись досить значною.
Працює ж "схема" за принципом округлення. За ним:
"Часто магазини спеціально встановлюють такі ціни, щоб усі округлення були не на користь покупця. Наприклад, за ціною 9,96 грн, 9,97 грн, 9,98 грн або 9,99 грн ви все одно повинні заплатити магазину 10 грн" .
Втім, не стати жертвою цього прийому супермаркетів можна. Для цього достатньо лише розплачуватися карткою.
Касири відмовляються приймати в українців деякі гривні
Водночас, касири в супермаркетах можуть відмовитися приймати ті чи інші купюри – під приводом того, що їм нічим давати здачу. Таке ж може статись і з монетами.
Проте подібні дії, пояснили експерти "Захист прав споживачів", є порушенням законодавства про захист прав споживачів. А тому за такої ситуації покупцям слід поскаржитися адміністрації супермаркету.
Річ у тім, що касири зобов'язані приймати у покупців банкноти й монети всіх номіналів. Ба більше, до обов'язків касирів входить самостійно стежити, щоб у касі були необхідні для здачі гроші.
"Проблема "у мене немає решти" не ваша, а касира. Якщо касир продовжує говорити так, звертайтеся до керівництва магазину та повідомляйте, що касир перекладає на вас свої обов'язки", – зазначили експерти.
Якщо цей матеріал вас зацікавив, будемо вдячні, коли поділитесь ним в соціальних мережах або прокоментуєте.