Повідомляє Патріоти України 18.01.2023 10:23
Українцям, з чиїх банківських карток загадково зникли гроші, можуть цілком законно не повертати втрачені кошти. Банки мають на це право, якщо під час проведення сумнівної транзакції використовувалася перевірка 3D-Secure, тобто вводився перевірочний код. Про це розповів юрист "Громадського простору" Юрій Філенко.
"Важливо, чи здійснювалися платежі з використанням додаткового кроку автентифікації 3D-Secure... Якщо оплати проходили з використанням цієї технології, оскаржити їх і відшкодувати практично неможливо", – попередив фахівець.
Йдеться про введення пароля, який приходить на фінансовий номер мобільного телефону для підтвердження переказу коштів. Тобто якщо шахраї отримали доступ до картки жертви, попередньо вкравши її мобільний номер, повернути гроші навряд чи вийде.
При цьому юрист упевнений: якщо платіж відбувався без підтвердження із СМС, гроші можна повернути. Після заяви від потерпілого банк може оскаржити сумнівну операцію через платіжну систему. Щоправда, на проведення всіх процедур дається досить тривалий термін – до 120 днів.
За словами фахівця, проблема з незрозумілим списанням коштів з картки може виникати не лише через шахраїв. Без відома власника карткою може скористатися хтось із близького оточення.
Також зрідка фіксувалися випадки, коли порушниками виявлялися співробітники банку (доволі легко їх обчислити). Що саме спричинило списання з карти, може дізнатися тільки банк.
А якщо фінустанова відмовилася розбиратися в ситуації, клієнт має право надіслати скаргу до Національного банку, зазначив юрист. У такому разі НБУ може призначити перевірку. "Потрібно звертатися письмово. Краще написати [скаргу] самостійно, описавши всі деталі. Якщо записувати скаргу на гарячій лінії, розповідь буде викладена в дуже короткій формі", – дав пораду Філенко.
Якщо цей матеріал вас зацікавив, будемо вдячні, коли поділитесь ним в соціальних мережах або прокоментуєте.