65 000 грн за сексизм: в Україні ввели штрафи для роботодавців

Фото з мережі Інтернет

В Україні заборонена реклама вакансій, у якій пріоритет надається людям певної статі, віку чи раси. Роботодавцю, що замовив чи створив таку рекламу, в 2022 році доведеться заплатити 65 000 гривень. Рішення про стягування штрафу ухвалюватиме Державна служба праці, але його можна спробувати оскаржити.

Заборона розповідає про запроваджену Кабміном систему штрафування рекламодавців.

Ейджизм, расизм чи сексизм у вакансіях: штрафи з серпня-2022

В Україні ще 8 січня 2022 року набули чинності зміни до закону «Про рекламу». Зокрема, документ оновили такими заборонами:

  • створення та поширення реклами, яка будь-яким чином дискримінує (за расою, кольором шкіри, переконаннями, статтю, віком, хворобами чи наявністю інвалідності, громадянством, сімейним чи фінансовим станом, місцем проживання тощо);
  • використання у рекламі тверджень, зображень, які демонструють будь-яку перевагу однієї статі над іншою;
  • демонстрація насильства за ознакою статі; 
  • сексуалізація тіла з метою привернення уваги споживача (виняток, коли це напряму стосується теми, наприклад, реклама спортзали);
  • винятком є соціальна реклама.

Також окремі критерії ввели для рекламних оголошень про роботу. Так, у таких роликах чи оголошеннях заборонено вказувати вимоги до:

  • раси;
  • кольору шкіри;
  • віку;
  • статі;
  • політичних, релігійних чи інших переконань;
  • стану здоров’я;
  • сексуальної орієнтації;
  • членства у професійних спілках або інших громадських об’єднаннях;
  • етносу;
  • сімейного стану.

Виняток може бути зроблений, якщо ту чи іншу роботу може виконувати, скажімо, виключно чоловік або жінка. За поширення дискримінаційної реклами законом передбачено штраф у розмірі п’ятикратної вартості розміщення такої реклами. А от для вакансій розроблено окрему санкцію: 10 мінімальних заробітних плат, що до кінця 2022 року становить 65 000 гривень.

У серпні Кабінет міністрів затвердив алгоритм, за яким з роботодавців стягуватимуть штрафні санкції:

  1. Державна служба з питань праці готує документ про накладення штрафу на підставі перевірки та надсилає його рекламодавцю;
  2. санкція сплачується у державний бюджет за місцем реєстрації протягом 15 днів з дня отримання сповіщення від Держпраці;
  3. за цей час рекламодавець може звернутися до служби або напряму до суду, щоб оскаржити рішення.


Якщо цей матеріал вас зацікавив, будемо вдячні, коли поділитесь ним в соціальних мережах або прокоментуєте.

новини бізнес компаньйон


молодіжні новини


НОВИНИ З ТЕРНОПІЛЬЩИНИ