Повідомляє Сьогодні 13.07.2022 08:23
Влітку в Україні дефіцит пального послабився: постачальників стало більше, ціни впали, а черги на АЗС зникли. Зменшилося і споживання. Однак розслаблятися не можна, попереду можливе ускладнення бензинової кризи. Що чекає водіїв, агенції "РБК-Україна" розповів директор "Консалтингової групи А-95" Сергій Куюн.
Експерт пояснив, що світовий ринок нафти дуже змінюється через санкції проти російського агресора. Ніхто поки що не розуміє, як відмова від російських ресурсів вплине на дефіцит пального в Європі та на його ціни. Але однозначно тиск на ЄС буде, відчують його й українці. І що більшим буде дефіцит пального в Європі, то дорожче та важче нам буде його купувати.
Наразі в нашій країні відчувається спад бензинової кризи. Але те, що на АЗС більше немає черг, не означає, що криза зникла.
"Цей відносний спокій на ринку пального оманливий. По-перше, попереду жнива і високий сезон, коли споживання в Україні може зрости на третину. Тож зараз перед українськими компаніями стоїть завдання забезпечити ще більші обсяги постачання", – пояснив Куюн.
"У таких умовах для нас буде дуже небезпечно жити ілюзіями і вважати, що паливна криза вже позаду. Навпаки, вже зараз необхідно працювати над диверсифікацією та розширенням каналів постачань. Причому працювати над цим слід не тільки бізнесу, а й державі. Потрібен ефективний діалог з урядами країн, через які ми можемо наростити постачання нафтопродуктів", – наголосив Куюн.
Як ми вже розповідали, за вихідні 9-10 липня середня ціна на автогаз на українських АЗС знизилася на 0,52 грн/л – до 36,61 грн/л.
Якщо цей матеріал вас зацікавив, будемо вдячні, коли поділитесь ним в соціальних мережах або прокоментуєте.