Повідомляє epochtimes.com.ua 13.03.2022 12:23
На додаток до санкцій, введених урядами різних країн щодо Росії, свої заходи вжили і такі великі компанії, як IKEA, Nike, Disney, Sony, Warner Bros., Apple, Samsung, Microsoft, Ernst & Young, McDonald's, Starbucks та Coca-Cola.
Список організацій, які виходять з Росії і закривають магазини або припиняють торгівлю з цією країною, збільшується з кожним днем. За даними, зібраними професором Єльського університету Джеффрі Зонненфельдом та його дослідною групою, станом на 11 березня з Росії пішли понад 340 компаній. Дослідники також зазначають, що багато компаній не розірвали зв'язку з Росією з різних причин.
Серед компаній, які призупинили свою діяльність, мотивація може бути частково пов'язана із громадською думкою про війну. За даними опитування Morning Consult, понад 75 відсотків американців зажадали від корпорацій розірвати ділові відносини з Росією на знак протесту проти вторгнення до України. На сьогодні рубль сильно впав у ціні, втративши 40 відсотків своєї вартості щодо до долара. Російський фондовий ринок закрився 25 лютого і ще не відкрився.
Для деяких із цих компаній зміни мають значні наслідки, особливо для енергетичних компаній. Для інших вплив буде менш очевидним. Росія є великим світовим виробником газу та нафти. У McDonald's близько 850 точок у Росії, і більшість із них належать компанії. У напівпровідникової промисловості на Росію припадає менше ніж 0,1 відсотка світових закупівель мікросхем.
За оцінками JPMorgan, економіка Росії у другому кварталі може скоротитися на 20 відсотків у порівнянні з першим кварталом і впасти приблизно на 3,5 відсотка за підсумком 2022 року. «Ці санкції майже напевно вдарять по російській економіці, яка тепер, схоже, рухається до глибокої рецесії та запровадження контролю за рухом капіталу», — пояснили в JPMorgan.
Невеликі компанії також не відстають. Їхня мотивація може обумовлюватися як соціальними причинами, так і особистими зв'язками. Марина Мірчевська є засновником компанії CreativelyBox, яка пропонує коробки з фарбами для проведення вечірок та створення творів мистецтва.
«Народившись у колишньому Радянському Союзі та маючи багато друзів та родичів в Україні, я відчула сильний особистий зв'язок із тим, що там відбувається, і захотіла щось зробити», — сказала Мірчевська в інтерв'ю The Epoch Times. Вона почала з випуску спеціальної коробки з фарбами та жертвуватиме 15 відсотків з кожного продажу до Фонду допомоги дітям в Україні. «Моя мета — зібрати людей, щоб висловити співчуття та підтримку українському народу, створюючи щось прекрасне», — додала Мірчевська.
Lemon.io, торговий майданчик з персоналом в Україні, який пов'язує європейських розробників-фрілансерів зі стартапами, визначив свою позицію за кілька тижнів до того, як Росія розпочала повномасштабне вторгнення в Україну. «Три засновники пообіцяли підтримувати всіх своїх співробітників та програмістів, виплатили двомісячний аванс із зарплати та почали платити розробникам двічі на місяць», — розповіла The Epoch Times Олена Фабрикант, менеджер з маркетингу Lemon.io. Взявши на себе ініціативу, компанія спостерігала, як інші ІТ-компанії роблять те саме і шукають способи підтримки співробітників в Україні.
Після офіційного початку війни Lemon.io зробила подальші дії. «Весь виторг за лютий і березень піде українській армії», — сказала Фабрикант. Компанія також зробила пожертву у фонд «Повернися живим». Ця благодійна організація з 2014 року допомагає українським військовим отримувати допоміжне обладнання, спеціалізоване програмне забезпечення, дрони та навчання. «Два співробітники компанії Lemon.io приєдналися до збройних сил — вони будуть отримувати зарплату, як ми і обіцяли», — сказала Фабрикант.
За словами Фабрикант, компанія має міжнародних клієнтів, які побічно підтримують Україну, продовжуючи вести бізнес з Lemon.io. «Поки військові захищають наше небо та землю, керівники підприємств роблять все можливе, щоб захистити своїх співробітників та допомогти армії», — сказала Фабрикант.
«Щоб підтримати українських біженців і виступити проти російського вторгнення, ми вирішили розпочати збір коштів протягом тижня», — сказала The Epoch Times Кеті Лайон, співзасновник компанії Allegiance Flag Supply, яка продає американські прапори, пошиті американськими швачками. Компанія пожертвувала 10 відсотків від онлайн-продажів протягом тижня у березні на користь організації Operation USA, яка допомагає переміщеним українцям.
«Ми вважаємо, що американський прапор уособлює ідеали демократії не тільки в США, а й скрізь, де його носили хоробрі американці», — сказала Лайон. «Народ України бореться під своїм власним прапором, але він бореться за ті самі ідеали».
На сьогодні понад 2 мільйони людей залишили Україну та зупинилися у сусідніх країнах, включаючи Угорщину, Молдову, Польщу, Румунію та Словаччину.
Якщо цей матеріал вас зацікавив, будемо вдячні, коли поділитесь ним в соціальних мережах або прокоментуєте.