Повідомляє Патріоти України 09.02.2022 14:23
Шахраї через підроблений сайт списали всі гроші з картки клієнтки "ПриватБанку". Сума поверненню не підлягає. У банку кажуть, що раніше неодноразово попереджали про те, що "не потрібно переходити за сумнівним посиланням і тим більше вказувати дані та паролі", а також дають поради, як не стати жертвою шахраїв.
Про те, що трапилося, на сайті "Мінфін" розповіла клієнтка банку під ніком katiaborsch. За її словами, гроші у неї вкрали через сайт privat-24bank.site. Який, зазначимо, продовжує роботу.
"Перевіривши відсутність надходження суми, звісно ж, чекаю кілька хвилин, заходжу і перевіряю знову (процедура та ж сама: логін, пароль, дзвінок-підтвердження). І ось воно повідомлення: на рахунку встановлено кредитний ліміт у сумі 16 800 грн без смс, дзвінка з додатковими питаннями, уточненнями", – продовжує katiaborsch
Після того, як вона встановила вказаний ліміт, "протягом 10 хвилин було здійснено списання всіх коштів кількома платежами". При цьому жінка наводить призначення платежів:
"Списання пройшло без надходження смс-повідомлень про списання. І без підтверджувальних кодів", – зазначає вона.
Після списання грошей потерпіла зайшла до банківського застосунку – з метою заблокувати картку. Попри це, шахраям вдалося її розблокувати і списати кошти, що залишилися. За її словами, про це розповів оператор на гарячій лінії банку.
"Зателефонувала на гарячу лінію і прошу: "Блокуйте платежі та картку!". А оператор: "Так, бачу, що за Вашою карткою проводиться угода, чи будете їх підтверджувати?!". Кажу: "Блокуйте!". Після цього тільки заблокували картку", – розповідає клієнтка ПриватБанку. Після цього, продовжує вона, їй повідомили, що є підозра на шахрайські дії. "Бо код безпеки 3dSecure був відзначений", – каже потерпіла.
Зрештою, розповідає katiaborsch, було складено заявку із формулюванням: "повернення коштів, у зв'язку з шахрайськими діями". Рішення щодо неї вже ухвалено – гроші поверненню не підлягають, оскільки "дані щодо транзакції суперечать коментарям до поданої заявки".
У відділенні банку, куди потерпіла звернулася за перевипуском картки, їй, за її словами, відмовили у проханні заморозити нарахування відсотків до моменту з'ясування обставин. А також прямо заявили: те, що сталося, є суто її проблемою.
"Менеджерка підкреслила, що це мої проблеми і потрібно погасити кредитний ліміт. На прохання заморозити нарахування відсотків до моменту з'ясування обставин, відмовилася і сказала, що "такого ніхто не зробить, хочете з'ясовувати – йдіть у кіберполіцію", – розповіла вона.
Крім того, вона зазначає, що згодом на гарячій ліії їй спочатку не змогли виразно відповісти на заитання щодо можливості "блокування відсотків та повернення коштів". А потім засумнівалися в тому, що вона є людиною, за якою закріплено цей фінансовий номер.
"Поставила уточнювальні запитання щодо ідентифікації. Але після цього видала фразу: "На запитання Ви відповіли правильно, але я все одно не впевнена", – зауважила katiaborsch.
Імовірно, до схеми можуть бути причетні росіяни. На таку думку наштовхує домен сайту, на який українцям пропонують перейти шахраї та адресу якого опублікувала katiaborsch. За інформацією відразу кількох спеціалізованих сайтів, домен privat-24bank.site зареєстрований у Москві.
Крім того, зазначимо: група QIWI (QIWI plc), на яку пішла одна з "оплат" katiaborsch, є російською компанією. Вона надає платіжні та фінансові послуги в Росії та країнах СНД.
Понад те, НБУ заборонив користуватись електронними гаманцями цієї компанії. Тому з них не можна вивести гроші. Також неможливо поповнити гаманці Qiwi готівкою.
У відповіді під постом katiaborsch співробітники ПриватБанку написали, що раніше вони "неодноразово попереджали" про те, що під час продажу товару на інтернет-майданчиках не потрібно "переходити за сумнівним посиланням і тим більше вказувати дані та паролі". Для цього достатньо вказати лише номер картки.
Також там підтвердили, що гроші потерпілій повернути немає можливості. "Ми подали заявки на заперечення угод, проте вони не можуть бути оскаржені згідно з правилами міжнародних платіжних систем, тому що при їхньому здійсненні був коректно зазначений одноразовий пароль безпеки", – зазначили у ПриватБанку.
Крім того, у банку розповіли, як не стати жертвою шахраїв під час здійснення покупок в інтернеті. Зокрема, варто дотримуватися 3 правил:
Якщо цей матеріал вас зацікавив, будемо вдячні, коли поділитесь ним в соціальних мережах або прокоментуєте.