Повідомляє Патріоти України 12.04.2021 08:37
Наприклад, при оформленні платіжної картки клієнт підписує анкету-заяву клієнта або договір на обслуговування з банком. У той же час, крім звичайної платіжної картки, він додатково отримує ще й кредитну з лімітом 5 тис. грн.
В анкеті-заяві клієнт ставить "галочку", що ознайомлений з умовами і правилами обслуговування згідно з договором, готовий роздрукувати свій екземпляр з вебсайту банку. При цьому зобов'язується стежити за зміною умов обслуговування на вебсайті.
"З часом ви могли перестати користуватися платіжною карткою, проте не стали її закривати. У результаті через кілька років ви отримали запрошення в суд, де дізналися, що кредитний ліміт у розмірі 5 тис. грн переріс в борг 20 тис. грн. Сума складалася з відсотків за користування кредитом, пені та безпосередньо тіла кредиту", – йдеться в повідомленні.
Чому таке може трапитися
Особливість в тому, що анкета клієнта або договір приєднання прирівнюються до кредитних договорів згідно з Цивільним кодексом. Однак навіть в таких анкетах повинні бути прописані основні умови фінансової послуги. Якщо цієї інформації немає, фінансова установа порушує права споживача.
Таким чином, підписуючи таку анкету або договір, в перспективі можна отримати зобов'язання незважаючи на те, що людина могла не в повному обсязі розуміти умови користування кредитним лімітом. Тому важливо уважно читати документи перед підписанням, а також виконувати умови угод з фінустановами.
Як уникнути подібних ситуацій
Національний банк радить звертати увагу на наступне:
Як діяти в разі порушення фінустановою прав споживача
Для початку необхідно написати звернення на ім'я керівництва банку-порушника або фінкомпанії. Якщо це не допомогло, можна звернутися до Національного банку декількома способами:
Якщо цей матеріал вас зацікавив, будемо вдячні, коли поділитесь ним в соціальних мережах або прокоментуєте.