Повідомляє Патріоти України 26.03.2021 09:23
Таким чином, кількість українців, зацікавлених в започаткуванню власної справи в Польщі, зросла на третину. Цю тенденцію можна помітити й в реєстрах Управління соціального страхування сусідньої країни. Кількість громадян України, які ведуть господарську діяльність на польській території за 2020 рік, збільшилася до 5,9 тисяч.
Згідно з даними Gremi Personal, Польща приваблює українських бізнесменів через кілька причин. Вона географічно близько розташована, польська мова схожа на українську, а економіка більш стабільна. Головна ж причина – привабливі умови відкриття й ведення бізнесу для іноземців. Прозорі податкові умови й державні вимоги теж переконують українців відкривати бізнес в Польщі.
“У поляків схожа ментальність до нашої, але в них європейські підходи до ведення бізнесу”, – сказав засновник Gremi Personal Євген Кириченко. Дмитро Волков з Києва в серпні відкрив барбершоп Pan Morgan у Варшаві. Він зауважує, що політично-економічна ситуація в Польщі набагато стабільніша, ніж в Україні.
А також більш прийнятні для компаній податки. За словами Волкова, за півроку роботи його заклад у Варшаві приносить кращий дохід, ніж той, який працює в Києві вже п’ять років. Експерти Gremi Personal вважають, що український бізнес в Польщі стає дедалі більш цивілізованим і впорядкованим. За словами прес-секретаря аналітичного центру Сергія Мірки, українки, які раніше прибирали офіси й помешкання в польських містах, тепер засновують клінінгові фірми. Так само бригади українських будівельників започатковують офіційні компанії, які пропонують ремонтно-будівельні послуги з офіційними угодами й фактурами.
Пандемія коронавірусу задала новий імміграційний тренд з України. Люди, які втратили малий і середній бізнес вдома, переїжджають до сусідьної країни на заробітки, плануючи з часом відкрити фірму на польській території. Уроки пандемії Дослідження компанії EWL показало, що восени 2019 року більш ніж 27% українців, які працювали в Польщі, планували відкрити власний бізнес. Найчастіше вони хотіли торгувати, хоча були й охочі займатися культурно-розважальною сферою, будівництвом, логістикою, готельним чи гастрономічним бізнесом.
Коронавірус зламав ці плани, але не змінив зацікавлення у запуску власної справи в Польщі. “Ми бачимо, що іноземці, які живуть в Польщі, як і самі поляки, винесли урок з пандемії коронавірусу і пов’язаних з нею зупинок економіки. Тому вони частіше шукають можливості почати бізнес в сферах, стійких до локдаунів: в роздрібній торгівлі, логістиці, в сфері будівельно-ремонтних послуг тощо”, – сказав директор EWL Рафал Мроз.
Однак, є й багато підприємців, які зосереджуються на гастрономічному бізнесі, попри ризики постраждати від пандемії. Олег Яровий з України більше 5 років разом з дружиною володіють мережею кав’ярень Dobro & Dobro. Він говорить про те, що за час пандемії його компанія лише розвивалася. За 2020 рік мережа кав’ярень розширилася вдвічі – до 12 закладів. Головним чином, це відбулося завдяки покупцям франшизи, серед яких переважна більшість – це бізнесмени з України. Сам Яровий за пандемічний рік швидко пристосував пропозиції своїх кав’ярень до нових потреб.
Наприклад, в меню з’явилися сніданки з доставкою додому. Також українець запустив нову мережу Sushi Cafe. “Ситуація важка, доходи кав’ярень скоротилися на 30-40%. Але зараз легше знайти привабливі місця”, – сказав Яровий, за рік-півтора хоче розширити мережу Dobro & Dobro до ста точок за підтримки зовнішнього інвестора.
Якщо цей матеріал вас зацікавив, будемо вдячні, коли поділитесь ним в соціальних мережах або прокоментуєте.