Особливості реєстрації громадських організацій

Фото з мережі Інтернет

Реєстрація громадської організації процес не складний, але потребує певної уважності та відповідальності з боку громадських активістів. Він складається з всього 5 простих кроків, про які піде мова у цій статті.

 

1) Підготувати Статут організації

2) Провести установчі збори засновників

3) Підготувати пакет документів

4) Подати документи

5) Отримати відповідь

 

Крок 1.  Підготувати Статут організації

Статут - це основний документ, який визначає, як живе ваша громадська організація. Які в ній правила, хто керує організацією, і що відбувається з майном організацій. Законодавство України має ряд вимог до статутів громадських організацій, які прописані в статті 11 Закону України "Про громадські об'єднання" та ст.133.4 Податкового кодексу України.

Якщо Ви створюєте молодіжну чи дитячу організацію, то статут повинен також відповідати вимогам Закону України "Про молодіжні  та дитячі громадські організації".

 

Крок 2.  Провести установчі збори засновників

Для створення нового громадського об'єднання повинно бути мінімум 2 засновники.
Для громадської організації це фізичні особи, які досягли 18 років, для молодіжної чи дитячої - 14 років.
На установчих зборах необхідно визначити:
-  Назву  (Назва має бути викладена державною мовою).
-  Організаційно-правову форму
-  Керівні органи
-  Місцезнаходження об'єднання
-  Відповідальну за реєстрацію особу
 - Затвердити Статут


Крок 3. Підготувати пакет документів

Відповідно до ст. 17 закону про реєстрацію, пакет документів для реєстрації складається з:
- заяви про державну реєстрацію
- відомості про керівні органи і уповноважену особу здійснювати реєстраційні дії

- протокол та реєстр осіб, які брали участь в установчому з'їзді (в додатку разом з протоколом) (пронумерований, прошитий та підписаний головуючим і секретарем зборів)
- статут (пронумерований, прошитий та підписаний засновниками)

Всі документи подаються в 1 екземплярі і завірення у нотаріуса не потребують (крім випадку надсилання документів поштовим відправленням).
Документи потрібно подати до державного реєстратора протягом 60 днів після установчих зборів.

Вимоги до оформлення документів визначені статтею 15 закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань».


Крок 4. Подати документи 
Реєстрація громадського об’єднання здійснюється протягом 3 робочих днів, безкоштовно.

Документи можна подати особисто або поштою (в такому разі необхідне нотаріальне посвідчення підпису на заяві) до:
          -  обласного управління юстиції.

-  місцевого центру надання адміністративних послуг 

-  центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги


Крок 5. Отримати відповідь

Після подачі документів на реєстрацію, державний реєстратор має видати опис наданих документів, на якому зазначається код доступу до результатів розгляду справи. За цим кодом ви зможете знайти відскановані ваші установчі документи (статуту), виписку про державну реєстрацію вас як юридичної особи та скачати їх.

Свідоцтво про реєстрацію та статут не видаються. 
Однак статут має бути відсканований та прикріплений до вашої справи в Єдиному державному реєстрі, тому рекомендую проконтролювати цей момент.

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Окремо необхідно подати в податкову (Державну фіскальну службу)  заяву на  включення до Реєстку неприбуткових установ.

 

Головне територіальне управління юстиції у Тернопільській області


Якщо цей матеріал вас зацікавив, будемо вдячні, коли поділитесь ним в соціальних мережах або прокоментуєте.

новини бізнес компаньйон


молодіжні новини


НОВИНИ З ТЕРНОПІЛЬЩИНИ