Повідомляє ПроТе 16.01.2018 13:53
Якщо ви шукаєте чарівника, який прислухаючись до ваших побажань, з огляду на ваші природні дані та у рамках наявного бюджету, зможе зорієнтувати у виборі відповідного одягу, допоможе створити власний стиль, не дозволить даремно витратити гроші на зовсім зайві в гардеробі речі, то вам потрібно звернутися до персонального шопер–стиліста. Сьогодні ми поспілкуємося з тернопільським шопер-стилістом Ольгою Вінницькою, яка уже кілька років допомагає людям стати більш красивими та стильними.
– Олю, розкажи нашим читачам, за якими послугами до тебе може звертатися клієнт, який бажає змінити свій гардероб?
– Професія шопера не так давно увійшла в наше життя, але послуга стає неймовірно популярною в Україні. Персональний стиліст-шопер потрібен тим, хто бажає мати функціональний сезонний гардероб, у якому всі речі будуть поєднуватися одні з одними, створюючи стильні комплекти одягу для будь-якої життєвої ситуації. До мене можуть звертатися клієнти із запитами про створення особистого стилю відповідно до віку, бюджету, типу фігури, кольоротипу, стилю життя. Також ті, хто хоче оновлення гардеробу (шопінг-послуга), розбору гардеробу, підбору нарядів для конкретних ситуацій, створення образу для фотосесії чи консультації по стилю (вибору кольорів, фасонів і так далі)
Тобто, я допомагаю створити особистий стиль, обираючи лише ті речі, які підходять конкретно клієнту.
– Давай зупинимося ще на більш широкому розумінні професій шопера та стиліста. Які їхні обов’язки?
– Ми рідко замислюємося над тим, що за образом світових ікон стилю, відомих людей, зірок Голівуду, акторів та співаків України завжди стоїть величезна армія помічників, асистентів, стилістів, шоперів, і вдалий вихід на червону килимову доріжку – це результат роботи цілої команди, а не однієї людини. Але не лише селебріті потребують того, щоб хтось досвідченіший адаптував для них модні тренди. Сьогодні багато людей користуються послугами персональних стилістів-шоперів, оновлюючи гардероб кожного сезону чи відповідно до зміни стилю життя чи роботи.
Персональний стиліст-шопер – це консультант зі стилю, що відмінно розбирається в моді, який працює з клієнтом індивідуально, при необхідності супроводжуючи по магазинах.
Основне завдання шопера – забезпечити клієнту красивий і функціональний гардероб, залежно від особливостей фігури, характеру, звичок, способу життя і рівня достатку. Підібрати одяг, що підкреслює переваги зовнішності клієнта, одночасно приховати від очей недоліки. Також – це підтримка гардеробу клієнта і підбір одягу з розкриттям його індивідуальності в одязі і відповідно до сезонним модних віянь. І головне завданням під час шопінгу – зробити так, щоб він був легким і тривав у невимушеній атмосфері. Також, відповідаючи за поповнення гардероба клієнта, стиліст-шопер повинен розумітися у кольорах, у пропорціях, зобов’язаний постійно удосконалювати і поповнювати свої знання про останні модні течії, нові дизайнерські колекції, аксесуари, розпродажі.
– Олю, а якими основними якостями повинен володіти спеціаліст твоєї галузі?
– Якщо говорити про психологічні якості, то це здатність виходити за межі звичайних уявлень, креативність, вміння уникати стереотипних суджень, бачити деталі, мати уяву, багату фантазію, свободу мислення, інтуїцію.
Окрім цього стиліст-шопер повинен бути трішки психологом, адже клієнт іноді переживає або соромиться на початку співпраці, і це нормально, тому що він впускає незнайому людину у свою зону комфорту. Також потрібно добре розумітися у людях, тобто зрозуміти їх потреби і підібрати такий гардероб, який дозволить клієнту відчувати себе впевнено і комфортно. Крім того, персональний шопер повинен вміти бути гранично тактовним і терплячим, комунікабельним і одночасно ненав’язливим, легким, вміти швидко знаходити спільну мову з будь-якою людиною, могти не лише слухати, а й чути . Але це не роль дівчинки на побігеньках. Це – професіонал своєї справи, який формує для клієнта комфортний і стильний гардероб, економлячи його час, гроші і організовуючи співпрацю максимально комфортно. А окрім психолога, потрібно бути трішки подругою, інакше нічого не вийде. Ну і куди ж без почуття гумору.
Щоб стати успішною в цій справі, потрібно безперервно розвиватися, вчитися, шукати нові джерела натхнення, цікавитися не тільки сучасною модою, але і її історією. І маючи базові знання, потрібно часто відвідувати тренінги, вебінари, але головне не боятися критики і експериментів. Професія стиліста-шопера потребує повної самовіддачі і непідробного інтересу до всього, що пов’язано з красою і модою.
– А хто в основному є твоїми клієнтами, який їхній рід занять, вік?
– Першим клієнтом була моя сестра, потім друзі та знайомі. Багато людей не хочуть афішувати те, що вони користуються послугами стилістів-шоперів і для мене ділова етика і конфіденційність першочергові.
Допомога у виборі одягу й аксесуарів найчастіше потрібна зайнятим людям, тим, кому не вистачає часу і не має можливості викроїти час на похід по магазинах. А також у тих, хто хоче змінити або виправити гардероб, оскільки не впевнені у власних силах в цій справі. Є категорія клієнтів, які періодично змінюють свій стиль і люблять експерименти, є й ті, які бажають виглядати завжди стильно і модно, але не люблять ходити по магазинах.
Також, є чоловіки та жінки, які починають відчувати головний біль при одній думці про похід в магазин, тому я для цих людей найкраще знеболювальне.
Якщо говорити про вік, так склалося, що мої клієнти у віці від 22 до 45 років, хоча я б могла працювати як з молодшими, так і старшими категоріями клієнтів. Щодо роду занять, то тут немає рамок. Це може бути і домогосподарка чи мама в декреті, і державний службовець, директор чи власник бізнесу.
– А про що запитуєш клієнта перед початком шопінгу та роботи над його стилем?
– Перша зустріч – це знайомство з клієнтом, на якій ми визначаємо цілі, готовність до змін, ставлення до себе. Я детально вивчаю клієнта починаючи від кольору очей, волосся і шкіри до місця роботи, сфери його діяльності, способу життя, хобі, сімейного стану, його інтересів, вподобань і так далі. Далі ми разом обговорюємо індивідуальну програму роботи, яким клієнт себе бачить, що він хоче показати іншим людям, який стиль йому близький, що подобається, що ні, обговорюємо бюджет. Якщо приходимо до спільної згоди, то рухаємося далі.
Я повинна дізнатися якнайбільше про клієнта, а також розповісти, пояснити, домогтися максимального розуміння, контакту з клієнтом. Тільки тоді можливий позитивний результат. Під час першої зустрічі я фотографую клієнта або якщо перша зустріч – це спілкуваня онлайн , тоді прошу заповнити анкету і зробити фото самостійно. Це мені допомагає визначити і детально розібрати кольоротип і тип фігури, вивчити форму обличчя і силует, що дає можливість максимально індивідуально підібрати образ, визначити фасон та стиль одягу.
Далі я підбираю гамму кольорів і приступаю до роботи з образами, які максимально близькі до особистості людини і з їх різноманіття клієнт обирає найбільш близький собі. Потім складаємо список покупок і йдемо на шопінг. Між першою і другою зустріччю може пройти 2-5 днів. При бажанні можу спочатку розібрати гардероб і лише після цього скласти список потрібних покупок і йти в торгівельні центри. Іноді клієнти приходять до мене з абсолютно різними намірами і запитами, і їхнє уявлення образу шикарної жінки чи ділового чоловіка зовсім не співпадає з моїм уявленням, тому моє завдання – задати якнайбільше запитань.
– Якщо ж клієнт приходить із проханням повністю змінити гардероб, стиль, як все відбувається далі?
– Відбувається весь алгоритм дій, про який я розповідала раніше, але тут я обов’язково їду додому до клієнта, аналізую та розбираю гардероб, очищаю шафи від непідходящого одягу, взуття, аксесуарів і лише тоді складаю список покупок. Крім того, обов’язковою умовою є залучення інших спеціалістів – перукарів, візажистів, дієтологів, можливо і психолога.
Наприклад, нещодавно я разом із такою командою, після знайомства з клієнткою, зробили, окрім розбору гардеробу, шопінгу, також змінили повністю стиль одягу, форму та колір брів, колір волосся, стрижку, склали ще один список покупок, який по мірі можливості буде поповнюватися надалі. Ми дійшли згоди, що також потрібно збалансувати харчування і зайнятися своїм здоров’ям, спортом, тому з клієнткою вже працює дієтолог і тренер з фітнесу. Тобто, новий образ формується з урахуванням життєвих цілей, інтересів, зовнішності та інших критеріїв клієнта плюс крім нового одягу, зачіски і макіяжу, йде повне оновлення думок та способу життя.
– Запитання, яке, напевно, найбільше цікавить наших читачів: який бюджет потрібний жінці, щоб скласти стильний образ?
– Головне в шопінгу для мене – зрозуміти клієнта і розкрити його особистість за допомогою одягу, а не показати сам одяг чи його вартість. Гарно виглядати – це не одягатися модно і обов’язково дорого, скуповуючи всі новинки і тренди. Є різні категорії клієнтів – для когось бюджет складає 2-3 тисячі гривень, а для когось – 8-20 тисяч гривень. Також бюджет залежить від списку покупок. Якщо потрібно повністю оновити гардероб, сума складає не менше 10 тисяч гривень. До речі, в Тернополі існує проблема у виборі одягу, іноді важко підібрати весь образ, оскільки в нас дуже мало магазинів, де можна купити одразу все, що потрібно: і одяг, і взуття, і аксесуари, і верхній одяг, а доводиться збирати все частинами.
– Згідно твоїх спостережень, як у людини змінюється ставлення до себе, коли вона змінюється ззовні за допомогою одягу?
– Стиль – це в першу чергу сутність людини, її внутрішнє «Я». Для багатьох знайти свій стиль означає знайти себе, мати свою точку зору і вміти правильно подати її суспільству. Я доволі часто бачила коли і жінки, і чоловіки розглядали своє відображення у дзеркалі в красивому і стильному одязі, який їм пасує, закоханими очима дивилися на себе по-іншому, із захопленням.
Одного разу моя клієнтка ніяк не могла повірити, що у неї такі красиві ноги, інша не знала, що її шкіра може бути не такою червоною у поєднанні з правильними кольорами, а ще інша, стрибала від радості, що в очі кидаються її пишні груди, а не великий живіт.
Я помітила, що людям легше бачити у собі недоліки, ніж зрозуміти та підкреслити переваги. Відповідно, якщо людина сама собі подобається, коли вона вранці, дивлячись у дзеркало, не відвертає стрімко від свого відображення голову, а може спокійно і з любов’ю розглядати себе і ще й дивуватися хто це такий гарний на неї дивиться, незважаючи на довгий ніс, маленькі очі чи тонкі губи, скуйовджене волосся чи змучений вигляд. І впевнено йде по життю, вміє приймати і свої недоліки, і переваги, спокійно реагує на невдачі і цінує перемоги, знаходить прекрасне у навколишньому. А такі люди, переважно, подобаються іншим, що теж свідчить про те, що не за горами нові знайомства, приємні пригоди та успіх.
От після зміни іміджу, мій клієнт (чоловічої статі) вперше зробив собі фотосесію і портрети роздрукував, а щаслива клієнтка зустріла чоловіка своєї мрії.
– В одному зі своїх інтерв’ю ти говориш, що «одяг є ключем, який відкриває не одні двері». Що маєш на увазі під цими словами?
– Так влаштована наша психіка, що ми оцінюємо і вивчаємо іншу людину за її зовнішностю, одягом, взуттям, аксесуарами. Наша зовнішність незалежно від нас сигналізує оточуючим, що з нами відбувається, а наш одяг є своєрідною візитівкою, що свідчить про фінансові можливості, естетичний смак, ставлення до оточуючих людей, до себе і так далі.
І чуже око відразу визначить наскільки вміло ви одягнені, чи підходить одяг вашій фігурі, чи відповідає характеру й темпераменту, допомагає чи ні приховати недоліки, ваш статус, психологічні особливості, соціальну роль, думки і почуття.
В сучасному світі важливим є імідж людини – думка про цю людину інших людей, Імідж людини – це те як людина виглядає в очах інших, і без створення такого привабливого вигляду наївно розраховувати на гідну репутацію в суспільстві чи ділових колах, особливо якщо у вас великі амбіції.
Ті люди, одяг яких добре сидить і підкреслює переваги зовнішності та фігури, в цілому стильно виглядають, сприймаються оточуючими з великою довірою. Звичайно, що помилково надавати винятково велике значення одягу в нашому житті, однак, саме так ви можете привертати до себе погляди людей, викликати в них конкретні емоції та з його допомогою можете створити той образ, який потрібно, тим самим відчувати і себе більш впевненим та успішним. Саме так завжди чинять політики, співаки, актори, яким потрібно створити певний імідж.
Доволі дивно розраховувати на правильне сприйняття людьми вчителя чи юриста в рок образі чи відверто неохайному вигляді, або ж успішного бізнесмена на переговорах в костюмі 90-х чи спортивному костюмі. Невміння одягатися перекреслює багато прекрасних якостей людини, створює помилкове враження про неї. Всі ми знаємо, що зустрічають по одягу, і ця приказка коротко і вичерпно відповідає на запитання, яке значення має одяг у створенні іміджу та успіху, хочемо ми того чи ні.
Тому я вважаю, що з’явившись у потрібний момент і в потрібному образі, можна кардинально змінити своє життя, а ключ для цього є одяг і зовнішній вигляд у цілому. До речі, одного разу мене взяли на роботу лише тому, що я запам’яталася директору на співбесіді своїм зовнішнім виглядом. І навіть дослідження та опитування показують, що для роботодавців зовнішній вигляд часто стає вирішальним фактором у прийнятті рішення, і бувають випадки, коли професіоналізм виявляється незатребуваним через невідповідну зовнішність.
– Олю, розкажи нам ще, які найчастіші стереотипи зустрічала у людей стосовно одягу?
– Стереотипів є багато. Жінки за 40-45 років бояться яскравих кольорів, хоча вони можуть легко «жити» у їхньому гардеробі за умови правильного поєднання і в правильних пропорціях. Одна клієнтка зізналася мені після ревізії гардеробу, що боялася, що я викину сама весь одяг, бо бачила таку картину по телевізору, а інша боялася занадто крикливих образів і нав’язування з моєї сторони.
Існує міф, що стиліст-шопер наряджає клієнта як новорічну ялинку, нав’язує бренди чи тренди. Моя робота не нав’язувати, не проводити експерименти над людиною, а допомогти поєднати внутрішню красу з зовнішньою, підкресливши її за допомогою одягу, приховати недоліки і при цьому, образи повинні бути максимально комфортними і підходящими для клієнта.
Іноді я бачу людину в певному образі, але вона не готова до таких кардинальних змін і психологічно їй некомфортно, тоді ми намагаємося знайти компроміс і купити те, що подобається і мені, і їй. Якщо в жінки є зайва вага чи животик, то дуже часто вона вважає, що найкраще одягати безформені светри і широкі штани, але саме такі жінки, як правило, мають стрункі і красиві ноги чи пишні груди, які потрібно показувати іншим і переключати на ці переваги увагу за допомогою суконь чи спідничок і глибокого декольте.
Нещодавно з клієнткою залишили в торговельному центрі більше 10 тисяч гривень на одяг для роботи, але мені довго довелося пояснювати те, що одяг для дому, спорту та нижня білизна, яку чужі очі не бачать, теж повинен бути красивим. Дуже часто жінки і чоловіки забувають про те, що зовнішній вигляд і вдома, і на пробіжці, і для найближчих теж потребує уваги. А те, як ми себе бачимо, як сприймаємо, впливає на те, як нас сприймають інші люди. Ще існує стереотип, що це дуже дорого і лише для віп-персон, а не для звичайної людини.
Послуги шопера сьогодні доступні для людей з різним рівнем достатку. Це міф, що до подібних послуг вдаються тільки заможні люди. Найбільш складний клієнт для шопера-стиліста це той, що сам сумнівається, боїться кардинальних змін, переживає, і мені потрібно потратити достатньо багато часу для того, щоб переконати, що те, що я пропоную насправді пасує клієнту і є для нього чи неї найкращим.
З жінками працювати складніше, ніж з чоловіками. Ну, а якщо розглядати більш конкретно, то складно з тими, хто сам не знає, чого саме хоче, або просто не хоче витрачати гроші. Є клієнти, які психологічно не готові до змін чи не готові виділити кошти на новий одяг, і в такому випадку в першу чергу їм потрібно розібратися з собою і зі своїми страхами та самооцінкою.
– Думаю, що багатьом читачам передасться твоя захопленість формуванням стилю, грамотним вибором одягу, настільки ти захоплено і цікаво про це розповідаєш. Який перший дитячий, юнацький одяг був улюбленим, запам’ятався найбільше?
– У 80-90 роках не було вибору красивого одягу для дітей, а всі ходили однакові. Можна сказати, що тоді був найбільший розквіт унісексу, інколи в маленьких дітей була повна відсутність ознак, що вказують на статеву приналежність. Так, в мене було багато штанів, сорочок, светрів, і я з коротким волоссям в 2-3 роки була схожа більше на хлопчика, ніж на маленьку принцесу. Деколи потрібно було прикласти неабияких зусиль щоб знайти і купити красивий одяг чи взуття, інколи шили, а костюми для різних свят робили вдома своїми силами. Але взагалі мені пощастило, що мама, тато або хресний тато привозили щось оригінальне з Польщі, Румунії чи з відряджень по Україні.
Пригадую, коли ходила в дитячий садочок, багато одягу мені передавалося у спадок від старшої сестри. Я дуже любила сукню в горошок і теплий червоний комбінезон, поки не вимастила його фарбою. Досі живе в пам’яті яскравим спогадом момент, коли хресний привіз з Польщі моє перше пальто-пуховик червоного кольору, мої перші туфлі на каблуку і святкову сукню, пошиту на замовлення на випускний в 3 класі, завжди хотілося відрізнятися і тоді це було для мене найбільшим щастям. У 8-9 класах в мене були улюблені червоні джинси і польські кросівки, я їх дуже берегла і практично не скидала, перші трендові шкіряні черевики вартістю однієї зарплати моїх батьків, а в 10-11 класах вже було більше вибору одягу та взуття і більше можливостей.
До речі, в мене до сьогодні є одна сукня з 2001 року, я люблю одягнути її раз в рік і так орієнтуюся наскільки схудла чи набрала ваги. Зараз в мене дуже багато одягу та взуття, але я дуже спокійно відношуся до свого гардеробу, рідко прив’язуюся і рідко мені щось надовго припадає до душі. Я спокійно можу подарувати свій одяг сестрі чи подругам, часто роблю ревізії і віддаю тим, кому він більше потрібний.
– Який твій улюблений одяг тепер?
– Насправді людині личить усе, що вона носить, бо саме це і називається зв’язок зовнішнього та внутрішнього, головне його віднайти. Дотримання стилю відбувається лише в тому випадку, коли усі елементи зовнішнього вигляду (одяг, взуття, зачіска, аксесуари) гармонійні між собою і створюють єдиний і цілісний образ. Після бідних і сірих 90-х, зараз можна пробувати себе в різних стилях та експериментувати, що я і довго і робила, іноді виглядаючи доволі ексцентрично та яскраво, була і гранж дівчинкою, і гламурною, і романтичною принцесою, і діловою жінкою.
Тепер мені близькі більші стримані, елегантні образи, стиль нью-лук, де я можу за допомогою одягу підкреслити свою тендітність, жіночність та переваги моєї фігури: крихкі плечі, витончені стегна та елегантний стиль, який відображає мою акуратність та стриманість. До душі авангардний стиль, де можу виглядати екстравагантно, але найчастіше ношу одяг в стилі смарт кежуал та кежуал.
Мій вигляд може бути абсолютно різним, але для мене перевагою в образі не є комфорт, практичність та зручність, а швидше помітність, новизна і оригінальність. Ніколи не женуся за трендами, якщо всі ходять в одному і тому ж, мені стає нудно і я тоді, навпаки швидше за все, виберу щось непримітне.
Я не люблю виглядати «занадто», але й сірості не люблю, тому в першу чергу, за оригінальність і слідування своїм справжнім вподобанням, а не нав’язаним, те ж саме я завжди кажу своїм клієнтам. Щодо кольорів, то в більшості притримуюся ніжних, нейтральних або приглушених кольорів, дуже люблю чорно-білу гаму. Яскраві кольори люблю на інших людях, бо вони мені не личать. Але якщо грамотно вибрати фасон одягу, то навіть сірий колір не буде сірим.
– Якби ти мала можливість викладати в школі свої знання про одяг та стиль, з якого класу найкраще вводити предмет, як би він називався?
– Сучасна мода в Україні стерла всі стереотипи, які накопичувались протягом багатьох віків, на сьогодні це безперервний експеримент з фасоном, кольором, аксессуарами, зачісками, тілом, вона є унікальною і надає свободу людям, руйнує всі стандарти і не прив’язує соціум до стандартів. Я вважаю, що моди чи стилю на сьогодні для дітей, як такої не існує, це своєрідна копія для дорослих тільки в мініатюрному варіанті.
Інколи батьки переносять свої смаки та стиль на формування стилю дитини, сліпо наслідують тренди і роблять їх маленькими дорослими, і не завжди те, що модно є для самої дитини комфортним чи прийнятним, але батькам головне, щоб саме їхня дитина виглядала кращою чи модною серед інших дітей. Тому уроки чи курси Краси будуть доречними для учнів 8-11 класів, коли вони формують себе як особистості, пробують світ на смак, самостійно вибирають інтереси, захоплення і вже можуть визначити що їм подобається, а що ні.
Величезну кількість стилів та їх напрямків у одязі треба поєднувати з характеристиками самої особистості, оскільки модний є не сам по собі стиль, а образ в цілому, сама людина як особистість. А така гармонія формується завдяки природженому смаку, та відчуттю прекрасного, а також знанням законів гармонії. Правила законів гармонії існують для всіх видів мистецтва, чи це музика, чи архітектура чи поезія, тому варто вчити правила для створення стильного образу. Саме цей предмет може допомогти підліткам сформувати свої вподобання, знайти свій стиль, експериментувати, дати знання про історію моди, різні напрямки стилю, практичні навики у підборі одягу відповідно до особливостей фігури та стилю життя, навчити пошуку індивідуальності і так далі.
– І на завершення нашої розмови, яка твоя професійна, творча мрія?
– Коли я прийняла рішення займатися цією справою, я одразу побачила свою основну ціль і вона доволі з викликом. Тому, не буду її озвучувати, але чесно відповім, що основною метою та ідеєю мого вибору є допомогти якнайбільшій кількості людей за допомогою одягу показати свою внутрішню та зовнішню красу, віднайти себе справжнього, експериментувати, кайфувати від себе, спілкування з людьми та життя, тим самим роблячи світ трішки щасливішим і гармонічнішим.
Ірина СКОРОБОГАТА
Якщо цей матеріал вас зацікавив, будемо вдячні, коли поділитесь ним в соціальних мережах або прокоментуєте.