Що робити бізнесу у світі, що трансформується?

Фото з мережі Інтернет

За останні 4 роки дуже багато вже написано стосовно подій в світі та в Україні зокрема. І тому, про це мова в цій статті іти не буде, але я дозволю собі зробити маленьке резюме – ми знаходимось у стані трансформаційного процесу, де змінюється як структура світу щодо переорієнтації центрів сили, так і уклад світової економіки в цілому.

 

Ми живемо в епоху 4-ї індустріальної революції, хоча дехто вважає, що ми в неї ще не увійшли. Проте її контур, образ та принципові положення вже зрозумілі. В чому її суть? Вона заснована на так званих Cyber Physical Systems. Цей узагальнений термін створений для позначення інтеграції розумних машин та людської праці, що об’єднанні єдиною мережею інтернету.  Тобто, тотальна роботизація – це реальність, про що вже свідчать винаходи та технології, що наразі впроваджуються у розвиненому світі.

 

Чи готовий до такої технологічної хвилі український бізнес? Думаю, ви зі мною погодитесь, що це питання з розряду риторичних.

 

Щодо стану українського бізнесу та економіки в цілому. Згідно деяких досліджень, вважається, що менш ніж 1% українських товарів та послуг є конкурентоспроможними на світовому ринку. В цей же час, лише 3% ринку праці України відповідає сучасним світовим вимогам і стандартам…

 

На жаль, у вітчизняній практиці відсутня конкуренція менеджментом, а ті засади на яких створюється бізнес та організовується до функціонування та управління — м’яко кажучи, залишає бажати кращого. З чим це пов’язано?

 

Якщо звести це до короткої відповіді, то причин тут основних дві: системна криза в системі державного управління Україною та деструктивна культура, як образ життєдіяльності.

 

Що робити в такій, непростій ситуації? Як вітчизняному бізнесу стати спроможним, з точки зору провідної практики, та стійким до турбулентних явищ сучасності?

 

Перше, з чого потрібно почати – це заспокоїтися. Тільки у стані спокою та емоційної рівноваги можна прийняти найбільш правильне рішення.

По-друге, потрібно всі сили спрямувати для підвищення внутрішньої організованості, відбудувати дієві системи управління та максимально впорядкувати об’єкти управління.

 

По-третє, вчитися, вчитися, та ще раз вчитися. В першу чергу — в галузі системного менеджменту та управління, формувати у власників та топ-керівників системне мислення та втілювати його в життя, а у лінійного персоналу — системні цінності, такі як пріоритет якості, в системі немає дрібниць та командна робота. Докласти зусиль, щоб це стало організаційною установкою, а спрямування до систематизації – організаційною ідеологією.

 

По-четверте, навчитися відпрацьовувати не тільки тактику, а також робити оперативні та тактичні кроки з позиції стратегії, будувати потрібну спрямованість та систему регламентів.

 

По-п’яте, як резюме, зрозуміти раз та назавжди, що системність у всьому – це безпрограшний шлях досягнення високих результатів.

 

В нас залишився один ресурс, правильно використовуючи який, не буде іншого виходу, як стати локомотивом загальносистемного розвитку та примноження бізнес-результатів. І цей ресурс – організаційний. Іншого шляху досягнення системного успіху немає.

 

Олексій Гагарінов

керівник консалтингової компанії FSS, спеціаліст в галузі системного розвитку організацій


Якщо цей матеріал вас зацікавив, будемо вдячні, коли поділитесь ним в соціальних мережах або прокоментуєте.

новини бізнес компаньйон


молодіжні новини


НОВИНИ З ТЕРНОПІЛЬЩИНИ